Nyhetsticker

Bring setter e-handel på agendaen i Sverige

Bring blir ny hovedsamarbeidspartner for den svenske kunnskapsorganisasjonen Nordic eCommerce Knowledge (NeK) i 2015. Sammen skal de utfordre og videreutvikle e-handelen i Norden.

Netthandel er i rivende utvikling, og endrer måten nordiske forbrukere handler på. Målet med samarbeidet er å forenkle nettkjøp for forbrukere i Norden.

– Dette er et strategisk viktig samarbeid for Bring. Vi har store vekstambisjoner i Sverige, og sammen skal vi bidra til å skape bedre tjenester for nordisk netthandel. Vi ønsker å utvikle både bransjen og oss selv gjennom å lytte til forbrukernes behov og tilpasse oss etter det, sier konserndirektør for E-handel i Bring, Gunnar Henriksen.

Skal styrke e-handelsmiljøet i Sverige

Bring har på kort tid tatt en posisjon og utfordret det svenske netthandelsmarkedet. Med Bring har svenske forbrukere fått matkasser, møbler, vin og andre typer varer levert i postkassen, på utleveringssteder og hjem på døren. Bring har valgt å samarbeide med NeK for å styrke og fortsatt utfordre e-handelsmiljøet i Sverige.

– Med sin konferansesatsing, Nordic eCommerce Summit, viser NeK sine internasjonale ambisjoner og har bevist at de vil utvikle et sterkere nærvær mot e-handelsbransjen både geografisk, bransjemessig og tidsmessig gjennom året. Det er helt i tråd med de ambisjonene vi har i Bring, sier Henriksen.

Store ambisjoner innen netthandel

NeK er i dag ledende på konferanser, opplæring og kunnskapsformidling innen netthandel i Norden. Årlig samler de flere tusen nordiske og internasjonale nettbutikker og leverandører til sine store konferanser i Stockholm og Malmø. Hvert år gir de ut rapporten Mystery eShopper, der de tester over 100 store nordiske nettbutikker ut fra et forbrukerperspektiv. Denne rapporten vil Bring bidra til og forsterke med fokus på netthandelslogistikk.

Sarah Wittbom, direktør i NeK, er glad for at de kan samarbeide med en aktør som har store ambisjoner innen nordisk netthandel.

– Nordic eCommerce Knowledge har vært avhengig av at virksomheter og e-handelsentusiaster viser ambisjon om å drive utviklingen av e-handel framover. På den måten har vi kunnet utvikle bransjen videre. Bring har stor respekt for hva det er behov for å gjøre sammen med oss de kommende årene. De har en rekke tjenester som kommer til å endre måten forbrukerne får pakkene sine levert på og er på god vei til å gi forbrukerne større valgfrihet, sier Wittbom.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*