Color Line reduserer produksjonen mellom Oslo og Kiel

Konsernsjef Trond Kleivdal i Color Line. Foto: Color Line

Gjenåpningen av samfunnet etter Covid-19 vil ifølge myndighetene ta tid og smittesituasjonen både internasjonalt og nasjonalt er fortsatt svært krevende. Mot denne bakgrunnen har Color Line besluttet å redusere kapasiteten mellom Oslo og Kiel. Fra 4. november vil MS Color Magic seile i en tilpasset fartsplan med gods og passasjerer. Passasjerene vil være om bord under hele reisen uten å gå i land i Kiel. Ilandstigning vil først skje ved retur Oslo.

MS Color Fantasy legges til kai inntil smittesituasjonen og myndighetspålagte reguleringer blir endret. Den viktige godstrafikken sikres med Color Magic og fraktskipet MS Color Carrier mellom Oslo og Kiel, og med MS SuperSpeed 1 og 2 mellom Hirtshals, Larvik og Kristiansand.

– Reduksjon av kapasitet er dessverre nok en gang nødvendig, og det er avgjørende at regjeringen og Stortinget stiller opp med kompensasjonsordninger både i høst og til neste år, sier konsernsjef Trond Kleivdal i Color Line. Tiltaket der Color Fantasy tas ut av trafikk vil dessverre innebære at ytterligere 400 ansatte vil bli permittert.

Color Line er i dag det eneste rederiet i den internasjonale passasjer- og godstransporten mellom Norge og utlandet med skip i norsk skipsregister, norsk eierskap og med norsk hovedkontor. Color Line har gode rutiner for smittevern, og selskapet er det første i Norge som er blitt verifisert av DNV GL for rederiets systemer knyttet til håndtering av smittevern om bord på skipene og på terminalene.

Kilde: Color Line

Daglig leder SKconsult. Redaktør logjobb.no

Vær den første til å kommentere

Skriv en respons

Epostadressen din vil ikke vises.


*


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.