DHL Express vant Kundeserviceprisen 2019

Foto: DHL

«Vi i DHL Express er utrolig stolte av å for syvende gang på rad vinne denne prisen. Vi jobber intenst med kvalitet, opplæring og utvikling av de ansatte, så kundene våre kan få den beste kvaliteten, hver gang.», sier Nina Bjørlo, Head of Customer Service i DHL Express.


Fr.v. Margrethe Bårdsen, Team Leader Frontline, Camilla Simonsen, Contact Center Manager og Nina Bjørlo, Head of Customer Service mottok prisen for beste kundeservice på Clarion Hotel The Hub i Oslo.

Det er selskapet SeeYou som gjennomfører landets største blindtest for å kåre årets kundesentre. De sjekker hele 143 kundesentre etter følgende kriterier:Mottak og velkomst når du ringerKundebehandlerens evne til å finne løsningerAvslutnings-samtale og totalinntrykk

Sjekker alle kanaler

SeeYou benytter de kommunikasjonskanalene hvert enkelt kundesenter har, som for eksempel telefon, chat, kontaktskjemaer og mail.

De som vinner, skårer høyest på alle områdene. Det betyr at de har kundeservice av høy kvalitet, samt fornøyde kunder.

18 kategorier

Kundesenterprisen deles ut i alt 18 ulike kategorier samt en hovedpris.

-Bedriftenes kundesentre er selve hjertet i bedriften. Et godt driftet kundesenter blir selve navet i kontakten mellom kunder og ansatte, sier daglig leder Reidar Skorpen i SeeYou.

Blindtestet i 13 år

De har foretatt blindtester av norske kundesentre i 13 år. Skorpen mener de norske kundesentrene holder høy kvalitet.

-Norske kundesentre legger mye jobb i å drifte godt, samt være innovative. Vi møter mange dyktige kundebehandlere når vi foretar blindtesten vår, sier Skorpen.

Slik foregår blindtestenHvert kundesenter kontaktes 25 ganger av en ukjent, men reell kundeSamtalen vurderes ut fra en rekke kriterier som mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlernes løsning, avslutning og totalinntrykk

«Vi har motiverte, engasjerte og kunnskapsrike medarbeidere, som alltid søker etter å finne løsninger for kundene våre. Det er hardt arbeid, men vel verdt det når vi ser at det settes pris på. Nå skal vi feire!» avslutter Bjørlo.

Stein
Daglig leder SKconsult. Redaktør logjobb.no

Vær den første til å kommentere

Skriv en respons

Epostadressen din vil ikke vises.


*


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.