Posten er kåret til Norges mest bærekraftige logistikkselskap

Foto: Posten Norge

I dag blir Europas største merkevarestudie på bærekraft, Sustainable Brand Index offentliggjort og Posten er den merkevaren i pakke- og logistikkbransjen som nordmenn oppfatter å være mest bærekraftig. Bring kommer på andreplass. Posten kommer på sjetteplass over samtlige merkevarer som nordmenn opplever som mest bærekraftig.

– Posten er en del av nordmenns hverdag og det er veldig gledelig at den jobben vi gjør for å skape positive verdier for miljøet og samfunnet blir lagt merke til. Dette er motiverende for vårt videre bærekraftarbeid, sier Tone Wille som er konsernsjef for Posten.

Posten er også det logistikkselskapet som kommer best ut på kåringen i Sustainable Brand Index totalrangering når man ser på resultatene i de nordiske landene. I Norge kommer Posten på 6. plass av 254 merkevarer, i Sverige PostNord på 145. plass av 390 merkevarer mens i Finland kommer Posi på 71. plass av 212 merkevarer.

Hele rapporten kan lese her: https://www.sb-index.com/ranki…

Kilde: Posten Norge

Daglig leder SKconsult. Redaktør logjobb.no

Vær den første til å kommentere

Skriv en respons

Epostadressen din vil ikke vises.


*


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.