Ramberg kjøper alle aksjer i Snap Pack AS

Foto: Ramberg

Ramberg og Snap Pack er begge aktører med lang erfaring og høy aktivitet knyttet til lager og logistikktjenester for næringslivet. Selskapene som begge er lokalisert i Drammensområdet har samarbeidet gjennom flere år, noe som har ført frem til en felles tanke om at man blirsterkere sammen.
Dette har nå resultert i at partene er enige om at B.H.Ramberg AS kjøper alle aksjene i Snap Pack AS.

B.H.Ramberg AS v/ daglig leder Terje Claussen
Ramberg er en betydelig aktør i det nasjonale markedet for tredje parts logistikk, i tillegg til at vi er en av de største på transportløsninger for pakker, stykk- og partigods i Norge. Bedriften jobber i et presset marked i konkurranse med store nasjonale og internasjonale aktører, noe som utfordrer oss på vekst, videreutvikling og satsing på ny teknologi.
Vi har akkurat flyttet inn et nytt hovedanlegg for transportproduktet på Langhus, med en godsterminal på ca 8000 m2 og 65 porter.

For logistikkproduktet er vi i ferd med å bygge et topp moderne, miljøtilpasset og høyteknologisk anlegg i Sande rett syd for Drammen. Anlegget skal stå ferdig sommeren 2021 og vil inneholde både ny stykkgods-terminal for regionen, i tillegg til omfattende lagerarealer.
Det nye anlegget vil inneholde ca 5 000 m2 med terminal og cross-dock areal, ca 25 000 palleplasser, et Autostore-anlegg med kapasitet på 20 000 kasser mulighet for rask utvidelse til 75 000 kasser.
Som en av de første aktørene innenfor tredje parts logistikk (3PL) med Autostore løsningen, vil Ramberg være rigget for å ta store mengder med netthandel-varer, som stiller ekstra krav til korte ledetider og høy kvalitet.

Kjøpet av Snap Pack er et viktig ledd i vår strategi for vekst innenfor 3PL-markedet generelt og satsing inn mot netthandelssegmentet spesielt.
Snap Pack har lang erfaring, høy kompetanse og et betydelig volum knyttet til logistikkløsninger for netthandelsbedrifter, noe Ramberg ønsker å dra nytte av i fremtidens logistikkmarked.

Snap Pack AS v/eier og styreleder Claus Simonsen
Snap Pack, som holder til i egne lokaler på Lierskogen, har siden 2013 spesialisert seg på 3PL løsninger for netthandelsbedrifter med behov for gode logistikkløsninger. Bedriften har et 20 talls kunder, hovedsakelig innenfor segmentet, som retter seg mot B2C markedet.

Vi så behovet for å kunne tilby logistikk og lagring for nettbutikker tidlig. Siden 2013 har vi kontinuerlig jobbet og utviklet systemer for å møte et marked i stadig endring, for å kunne tilby det beste til våre kunder. Vår visjon har hele tiden vært å sikre trygg og effektiv logistikk for våre kunder slik at de kan fokusere på det viktigste, salg og utvikling av sin nettbutikk.

Siden 2013 har netthandelsmarkedet vokst enormt, og 2020 var en egen historie i seg selv. Vi er sikre på at overgangen til Ramberg og et nytt moderne lagerlokale i 2021 er et riktig steg for å møte et stadig voksende marked i årene fremover. Fremover skal vi sammen med Ramberg jobbe for å levere det beste produktet på markedet. Moderne lagerdrift, raske
leveringstider, og gode betingelser.

Gjennom prosessen har det blitt veldig tydelig at det er stort samsvar mellom bedriftskulturen og grunnverdiene i selskapene, noe som har vært av avgjørende betydning. Nærhet til kunden, fleksible løsninger, teknologi, effektivitet, fornøyde medarbeidere og sikre arbeidsplasser er viktige elementer i den sammenheng.

Dato for overtakelsen er 1.januar 2021 og Snap Pack vil videreføres med samme navn og lokasjon frem til bedriften flytter sammen med Ramberg til Hanekleiva i Sande i løpet av sommeren 2021.

Kilde: Ramberg


Stein
Daglig leder SKconsult. Redaktør logjobb.no

Vær den første til å kommentere

Skriv en respons

Epostadressen din vil ikke vises.


*


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.